Het begin in Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Ad en Mieke Matheeuwsen - WaarBenJij.nu Het begin in Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Ad en Mieke Matheeuwsen - WaarBenJij.nu

Het begin in Hong Kong

Door: Ad en Mieke

Blijf op de hoogte en volg Ad en Mieke

05 Juni 2015 | Hong Kong, Hong Kong

Op donderdag middag zijn we om 13:15 uur vertrokken met Cathay Pacific naar Hong Kong, we hadden de premium economy class en dat was erg prettig. Het waren grote en brede stoelen met veel beenruimte, we kregen nog voor we opstegen al ons eerste drankje.
Het eten was goed en we kregen echt bestek terwijl in de lagere klassen steeds plastic bestek verstrekt wordt. Na het eten wat filmpjes zitten kijken en geprobeerd wat te slapen maar dat lukte mij niet zo erg, moeders ging het beter af. Anderhalf uur voor dat we landen ging het licht aan en kregen we weer eten (ontbijt ), we kwamen om 6:45 aan in Hong Kong.
Na de nodige formaliteiten konden wij op zoek gaan naar tickets voor de Airport train en dag kaarten voor de MTR. Dat hadden we zo gevonden echter er stond al een hele rij voor het loket daarom maar eerst naar buiten gegaan met moeders zodat deze het nicotine gehalte kon aanvullen. Weer terug en er stond nog een hele rij, er was maar een persoon die hielp dus het nam de nodige tijd in beslag.
Nadat we de tickets hadden op zoek naar de airport train, die hadden we zo gevonden en het was gelukkig niet druk. We konden gemakkelijk de koffers kwijt en een plaatsje zoeken, na 20 minuten waren we op Kowloon station en nadat we uit gestapt waren moesten we even zoeken naar de shuttle bus K1. We moesten 7 levels omhoog en toen konden we de pijlen naar de bus goed volgen. Deze stond al te wachten dus de koffers in de bus geplaard en gaan zitten totdat hij vertrok en dat was na ongeveer 8 minuten. De bus begon toen aan zijn ronde, ik had het idee dat hij soms drie keer door dezelfde straat reed, het was me een wirwar van straten! We kwamen na 40 minuten aan bij het hotel, weer alles uit de bus, de straat over gestoken en bij de concierge de grote koffers afgegeven. Toen met de lift naar 3 hoog en daar was de lobby. Moeders zocht daar eerst het terras op voor haar pafke. Daarna ingecheckt en we konden onmiddellijk naar onze kamer, dat was wel prettig zodat we daar wat konden afkoelen want het was snoeiheet en benauwd in Hong Kong. De kamer was voorzien van alle gemakken maar wel erg klein en er was ook geen kleerkast dus alles moest in de koffers blijven zitten, en dat was niet naar moeders zin ma ja het was niet anders. Later op de morgen een rondje gaan wandelen en in het hotel wat gegeten. We kwamen er toen wel achter dat het drinken en voedsel niet goedkoop was daar. Tegen 14:00 naar de kamer gegaan, ben even later naar een klein shopje drinken en water gaan halen en was daar zomaar 10 euro voor kwijt.
We zijn daarna even op bed gaan liggen omdat we kei moe waren, we werden pas om 19.30uur wakker, we zijn toen maar niet meer opgestaan en door geslapen tot de volgende morgen.